Posts

Showing posts from November, 2012

KONSERT ZIKIR TERAPI DIRI HAFIZ HAMIDUN 14 NOV 2012

Image
Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi sebab Awien diberi peluang dan kesempatan untuk menonton Konsert Zikir Terapi Diri Hafiz Hamidun @ Dewan Perdana Felda malam semalam bersempena sambutan Maal Hijrah 1434H. Thank you to my friend, Dang for the info about this concert as well as bought the ticket for me. Thank you to her fiance, Boboy for the chocolate  for our snack during the concert. Maklumlah semua pun tak sempat nak dinner dulu before konsert kan. Very thoughtful of you :)
Beberapa hari sebelum konsert, Awien rasa sangat teruja dan seronok sebab dah agak lama tak menonton konsert berbentuk keagamaan macam ni. Sebelum ini, pernah jugak menonton konsert Raihan dan yang lain-lain. Alhamdulillah syukur :) Sepanjang konsert berlangsung, Awien rasa tenang sangat. Really enjoy the performance although it is simply a recitation of zikir: Astaghfirullah, La ilaha illallah, Subhanallah, Taubatan Nasuha, Hasbi Rabbi, La hawla wa la, Alhamdulillah, Ya Zaljala, Ya Latif, Allah and Lawkana Bai…

HAPPY BIRTHDAY ADIK, 15 NOVEMBER

Image
To our dearest Adik, on this very special day, we would like to wish you….



xoxo Abah, Mak, Abang, Angah, Alang, Nadia and Juwita :)

MAJLIS APRESIARI MENTARI SERDANG 16 OCT 2012

Image
Alhamdulillah selepas lebih 38 tahun tamat pengajian, Abah merupakan salah seorang daripada 365 bekas pelajar Universiti Putra Malaysia (UPM) pada tahun 1974, 1975, dan 1976 akhirnya berpeluang naik ke atas pentas pada hari Selasa, 16 October yang lalu untuk menerima skrol diplomanya dalam majlis graduasi khas, Majlis Apresiasi Mentari Serdang yang diadakan di UPM. 
Majlis ini dianggap begitu manis dan menyentuh hati oleh Abah apabila skrol tersebut diserahkan sendiri oleh Naib Cancelor UPM yang pertama iaitu Prof Emeritus Tan Sri Dr Mohd Rashdan Baba, yang sanggup berdiri sehingga selesai walaupun dengan keadaan kesihatan yang tidak begitu mengizinkan, sekaligus mengimbas kenangan ketika mereka belajar dahulu di bawah pimpinan tokoh terkenal itu.
Walaupun Abah tidak menghadapi kesukaran dalam melanjutkan pelajaran ke tahap sarjana muda di luar negara atau karier kerana Abah telahpun menerima diplomanya secara tidak formal, namun seakan tidak lengkap apabila tidak merasai sendiri pengal…